آبشارهای ایگواسو
1402/11/26 گردشگری

آبشارهای ایگواسو

آبشار ایگواسو یکی از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی برزیل است که که حتی از فاصله دور نیز شگفت‌زده‌تان می‌کند. این آبشار در نوع خود بی‌هماست و در عین تماشایی بودن حسی خارق‌العاده را تقدیمتان می‌کند. وسعت و زیبایی آن باعث شده تا سالانه هزاران نفر به برزیل سفر کنند و به دیدن آبشار ایگواسو بروند. در این مقاله به معرفی هرچه بیشتر آن می‌پردازیم.


دیدنی های برزیل



آبشار ایگواسو کجاست؟


آبشار ایگواسو یکی از طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین آبشارهای دنیاست که 207 کیلومتر طول دارد. این مجموعه آبشار بین دو کشور برزیل و آرژانتین قرار دارد و وسعت آن 3 برابر آبشار نیاگارا است. خوب است بدانید که ایگواسو در مجموعه شامل 275 آبشار است که ارتفاع آن‌ها بین 30 الی 80 متر متغیر است. همچنین میانگین جریان سالیانه آب این مجموعه حدود 756 متر مکعب برآورد شده است. این مجموعه آبشار که ثبت جهانی شده است توسط 250 هزار هکتار جنگل احاطه شده و حسابی شما را به وجد می‌آورد.


آبشار ایگواسو


تاریخچه آبشارهای ایگواسو


تاریخچه آبشارهای ایگواسو به 10هزار سال قبل برمی‌گردد. یعنی زمانی که بومیان در حوالی آن زندگی و شکار می‌کردند. همچنین کشاورزی در این محدوده رواج زیادی پیدا کرد و به پناهگاه امن مردم تبدیل شد. بعدها یعنی در سال 1541 یک جهاتگرد اسپانیایی پا به این منطقه گذاشت و نام این آبشار را سالتوس دل سانتا ماری گذاشت. بعد از گذشت مدت‌های طولانی در سال 1907 شخصی به نام دومینگو آیاراگارای زمین‌های اطراف را خرید تا هتل تاسیس کند. بعدها مرز بین دو کشور برزیل و آرژانتین مشخص شد و این محدوده تقسیم شد. امروزه از آبشارهای ایگواسو به عنوان منبعی برای تولید برق استفاده می‌شود و در عین حال یکی از مشهورترین جاهای دیدنی برزیل به شمار می‌آید.


آبشارهای ایگواسو



بهترین فصل بازدید از آبشارهای ایگواسو


تقریبا در هر زمان از سال که به این منطقه سفر کنید محو زیبایی‌های آن می‌شوید. اما بهترین زمان بازدید از آبشارهای ایگواسو ماه‌های نوامبر تا مارس است. در این ماه‌ها که پاییز تا ابتدای بهار را شامل می‌شود هم از جنگل‌های اطراف لذت می‌برید و هم از چشم‌انداز آبشار.



آبشار ایگواسو برزیل



جاهای دیدنی اطراف آبشار ایگواسو


دیدنی‌های برزیل در حوالی آبشارهای ایگواسو کم نیست. حیات وحش این منطقه نیز در نوع خود تماشایی است. در این منطقه می‌توان انواع میمون، مورچه‌خوار، جگوار و پرندگان را دید که در دل جنگل زندگی می‌کنند. بد نیست بدانید که در این محدوده بیش از 150 گونه پستاندار، 564 پرنده، 260 گونه ماهی و 116 گونه خزنده زندگی می‌کنند. اگر شیفته طبیعت‌گردی هستید پیشنهاد می‌کنیم که در سفر با تور برزیل حتما سری هم به این منطقه بزنید و یک روز از سفرتان را به آنجا اختصاص دهید.


آبشارهای ایگواسو برزیل




سفر با تور برزیل


اگر دوست دارید تا در دل برزیل به ماجراجویی بپردازید پیشنهاد می‌کنیم که با تور برزیل آرین توریست همراه شوید. همکارن ما در تمام ساعات کاری در کنار شما هستند تا راهنماییتان کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS